Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Koning - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Koning - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 November 2012 | Australië, Sydney

Ha, daar ben ik weer met een blog. Moeilijk om er tijd voor te vinden, maar we hebben nu een heel tof hostel met een computer in de eetzaal. Heb een kwartier om m'n avonturen te beschrijven, want ze doen hier aan social time tussen 6 en 9. Dan zit je met z'n allen in de living om 'quality time' te hebben'. Heel gezellig en een goede manier om mensen te leren kennen.. al vind je snel genoeg een leuke gesprekspartner. Hoe het kan weet ik niet, maar er zitten voornamelijk Duitsers met humor! Heel gezellig dus. Oh ik vergeet het allerbelangrijkte te zeggen,namelijk waarom ons hostel zo tof is. Ze hebben er een hostelkat (Guamo) in de tuin. Ik neem hem denk ik mee als m'n reismascotte voor als we onze reis vervolgen.

We zijn gisteren dus aangekomen met de trein in Katoomba, een klein hippie dorpje midden in the Blue Mountains. Ze heten the Blue Mountains omdat de wolken een soort blauwe waas achterlaten in de bergen. Het is twee uur met de trein vanaf Sydney en je kunt hier heel gaaf 'hiken'. Hebben gisteren met onze nieuwe Duitse freunden een 4 uur lange wandeltocht gemaakt door een prachtig rainforest op weg naar the Three Sisters (Een groot gesteente midden tussen de kliffs en regenwoud). Je ziet hier allerlei soorten dieren in het wild, vooral mooie vogels en er zitten vaak kakatoes op de daken. Vandaag hebben we eigenlijk voor het eerst een rustig dagje ingepland.

Vanmorgen zijn we rond de tafel gaan zitten met onze lonely planet en hebben we besloten om het vliegtuig te pakken aanstaande naar Brisbane in Queensland aanstaande zaterdag, omdat dat toch echt goedkoper is dan een auto huren en er ging niemand die kant op met wie we mee zouden kunnen reizen. De mensen die we onderweg tegenkwamen hebben ons aangeraden om de natuur boven Brisbane op te zoeken, omdat je daar heel uiteenlopende mooie ongerepte plekjes vindt. we blijven hier nog een nachtje langer vanwege de gemoedelijke sfeer in the Flying Fox hostel en de leuke mensen. En omdat we zaterdag pas konden vliegen eigenlijk.

Vanmiddag zijn we door ons dorpje Katoomba gewandeld. Het doet hier een beetje Western aan met huizen met mooie veranda's en af en toe zie je een verdwaalde hippie in de supermarkt (Absolute vergane glorie, maar de sfeer is hier heerlijk laidback). Dit stadje zit vol met kleine vintage winkeltjes en old fashioned design winkeltjes. Het is dat ik het niet allemaal kan meenemen in m'n backpack, maar ik zou me aardig uit kunnen levenop alles wat je hier kunt kopen. Enig nadeel is dat alles hier ontzettend duur is. Het is een sport om zo goedkoop mogelijk te eten en vooral drank is heel duur. Vanavond kookt onze gastheer pasta en 's morgens kunnen we pannenkoeken bakken in de gezamelijke keuken. Echt jammer dat ik geen foto's kan uploaden om jullie de sfeer te kunnen laten proeven. Het was alsof we thuiskwamen na het party hostel in Sydney. Wat overigens ook best tof was daar. We hebben onze kamer daar gedeeld met een kiwi en een Brits meisje. De eerste nacht hebben de meiden nauwelijks geslapen omdat deze Libby niet bepaald verlegen was in het openbaar met haar vriendje, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat was onze eerste ervaring in een hostel. Vreeemd! De tweede nacht werd zo niet nog mooier, toen enigszins overdreven homophobic Josh (onze Kiwi) de gang opstormde en riep dat hij niet durfde te gaan slapen omdat ze er met twee gasten in een bed lagen. De volgende ochtend bleek het gewoon een meisje te zijn met kort haar haha. Gelukkig voor kiwi had hij toch geslapen die nacht.

Sydney was heel tof. Vooral de Royal Botanic Gardens naast the Opera House waren erg mooi. Eigenlijk valt de grootte van de Sydney Harbour Bridge me een beetje tegen. Sydney is niet erg groot maar er hangt een gezellige sfeer en soms is het alsof je door een Engels stadje loopt vanwege de vele kerkjes en de schattige huisjes in de buitenwijken. Ze hebben er in Hydepark flirtende vogels zitten met een typische bouwvakkers whistle. De big city hadden we wel gezien na een paar dagen dus we zijn op aanraden van een local met onze roommates naar Watson's bay geweest met een ferrytochtje langs the Opera House. Een idyllisch klein strandje met groenblauw water waar echt alleen maar Ozzies komen. We moesten wel goed zoeken en klimmen, maar het was het waard! Heerlijk gezwommen daar en een mooie verlaten vuurtoren gezien. Ook zijn we naar Bondi Beach geweest zoals je het kent van TV. Het is in het echt veel kleiner en we hebben geen lifeguard in actie gezien helaas. Alhoewel misschien moet ik 'gelukkig maar' zeggen, want we zijn er gaan zwemmen tussen de hoge golven. We moesten onze bikini's vasthouden want anders zou het vanzelf een naaktstrand worden zo hard was de kracht van de golven. Uiteindelijk bleek dat we tussen de lullige vlaggetjes hadden moeten zwemmen waar de rest van de mensen op het strand lag.Het was al zo lekker rustig vonden we! Boven op de boulevard zat er een man bij een café gitaar te spelen. Heerlijk sfeertje maar een beetje toeristisch. Hopelijk komen we nog meer 'untouched' strandjes tegen zoals in watson's Bay. De laatste avond zijn we in onze wijk Kings Cross uit geweest in the world bar. De wijk Kings Cross is berucht om z'n criminaliteit en we hebben wel een paar rare figuren gezien en ontmoet, maar al en al was het een prima locatie dichtbij the opera House. Toen we aankwamen op het vliegveld in Sydney hebben we een shuttlebus genomen naar the original backpackers hostel. Onze buschauffeur was echt een idioot, want hij was vergeten de trailer op slot te doen waar al de bagage in lag van de passagiers. We hebben drie keer dezelfde rote moeten rijden omdat die sukkel een koffer verloren was van een andere backpacker. Gelukkig hebben we hem wel nog gevonden! Onderweg zag ik een fiatje 500 rijden met open dak en een nummerplaat waar 'HOT TUB' op stond. Heel tof, hier op de nummerplaten van auto's uit Queensland staat QLD - the Sunshine State. Dan realiseer je je pas echt dat je aan de andere kant van de wereld zit!

Goed, ik ga maar eens. We krijgen zo pasta geserveerd en heb best trek. Na een extra nacht hier gaan we zaterdag verder reizen naar Brisbane waar we waarschijnlijk gaan roadtrippen met Chantal langs the east coast omhoog. Misschien komen we tot Fraser Island, maar we hebben maar weinig tijd en we willen nog zoveel zien! Deroutes lijken kort op de kaart, maar 10cm op de kaart is soms 5 uur rijden in het echt.

Hoorde trouwens van het thuisfront dat kabinet Rutte II niet veel goeds in petto heeft, dus misschien blijf ik wel hier! Beetje studeren, beetje reizen. Not bad! Hopelijk heb ik bij m'n volgende blog al wat koala's, kangaroes en wombats gespot.

No worries and we be cool mates!

  • 08 November 2012 - 09:18

    Marian:

    heeee meis
    heerlijk zeg hoe je het naar je zin heb.inderdaad blijf lekker waar je bent,dit kabinet voorspeldt niet veel goeds.maar ach ja je weet hoe het is,nergens is het beter dan thuis.toen ik je verslag aan het lezen was zag ik alles een beetje voor mij(in mijn gedachten)het moet er verschrikkelijk mooi zijn.nou meis ik zou zeggen HEERLIJK ER VAN GENIETEN HOOR,JE VERDIENDT HET.en weer gezond terug komen hoor.van mij een dikke kus doeggggggggg en uit kijken

  • 08 November 2012 - 09:21

    Marja:

    Hoi Iris en gezelschap. Wat een schitterend verhaal weer. Ben best wel wat jaloers....volgens mij hebben jullie een geweldige tijd daar. Ik zou zeggen geniet er verder van en voorzichtig. Groetjes.

  • 08 November 2012 - 09:21

    Marja:

    Hoi Iris en gezelschap. Wat een schitterend verhaal weer. Ben best wel wat jaloers....volgens mij hebben jullie een geweldige tijd daar. Ik zou zeggen geniet er verder van en voorzichtig. Groetjes.

  • 08 November 2012 - 09:41

    Mark:

    Speciaal voor Iris : ik wil een foto zien van jou met een "Great White" op de achtergrond!
    Echt iets voor jou!
    En doe verder niks wat ik wel zou doen !
    Groeten,
    je Vaaaader!

  • 08 November 2012 - 11:00

    Mieneke:

    Hoi Iris en meiden

    Wat een leuk verhaal heb je er weer van gemaakt.
    Ik zit er echt van te genieten met een bakkie.
    Je moeder vertelt ook al het één en ander we zijn al een beetje op de hoogte.
    Ik geloog nie dat het een goed idee is als je daar blijft Iris er worden hier 2 mensen denk ik helemaal gek.
    Tot het volgend verhaaltje en doe voorzichtig !
    Kus Mieneke.

  • 08 November 2012 - 11:00

    Mieneke:

    Hoi Iris en meiden

    Wat een leuk verhaal heb je er weer van gemaakt.
    Ik zit er echt van te genieten met een bakkie.
    Je moeder vertelt ook al het één en ander we zijn al een beetje op de hoogte.
    Ik geloog nie dat het een goed idee is als je daar blijft Iris er worden hier 2 mensen denk ik helemaal gek.
    Tot het volgend verhaaltje en doe voorzichtig !
    Kus Mieneke.

  • 08 November 2012 - 14:34

    Henriëtte :

    Iris! je moet een boek gaan schrijven. :)
    Dank voor je mooie verhalen en een dikke zoen voor Lotte van mij en een knuffel voor jou en Eva!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Op 18 oktober 2012 vertrek ik samen met Lotte en Eva vanaf Amsterdam naar Hongkong om daar twee weken te verblijven voordat we verder reizen op vrijdag 2 november naar Sydney. Vanuit Sydney trekken we in drie weken tijd de oostkust van Australië langs op weg naar Brisbane. Daar vertrekt op zondag 25 november ons vliegtuig naar Queentown dat zal landen op het Zuidelijke eiland van Nieuw-Zeeland en dan hebben we nog vier weken om van het zuidelijke eiland naar het noorden te trekken! Op de terugweg vliegen we van Auckland via Hongkong naar Amsterdam en landen op 24 december weer in Nederland. In Hongkong verblijven we in twee verschillende appartementen en in Sydney verblijven we in het Original Backpackers hostel. De rest van de hostels zijn nog niet geboekt. We laten ons verrassen onderweg en hebben de route verder niet gepland.

Actief sinds 11 Okt. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 3098

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 24 December 2012

Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: